Amnesty groep
Rheden/Rozendaal

write for rights

WriteForRights komt er weer aan. De wereldwijde schrijfactie waarbij er massaal voor tien mensen geschreven wordt. Er wordt gevraagd om vrijheid en gerechtigheid voor gewetensgevangenen, mensen die opkwamen voor mensenrechten. Door de massale stroom aan brieven en kaarten, kan er meer druk gezet worden op autoriteiten om over te gaan tot vrijlating, bescherming of andere verbeteringen.

Wij willen deze WriteForRights schrijfactie weer organiseren op de manier die vorige jaren zo succesvol is gebleken. Wij geven de schrijfpakketjes bij mensen thuis af.

Iedereen die in de gemeente Rheden of Rozendaal woont en zich via  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 026-3620443 opgeeft krijgt een eigen schrijfpakketje thuisbezorgd. Graag aanmelden met naam, adres,  emailadres en telefoonnummer.

Ieder pakketje bevat een envelop met informatie, tien voorbeeldbrieven, tien blanco kaarten, een schrijfblokje en een pen. U bent niet verplicht alle tien de brieven of kaarten te schrijven.

Opgeven tot uiterlijk 10 november. Pakketjes worden door ons bij u thuisbezorgd. Graag ontvangen wij ze weer terug voor 11 december. Wij zorgen voor het verzenden  van de brieven naar de diverse regeringen. De kaarten worden naar de gevangenen gestuurd om hen te laten weten dat ze niet vergeten worden.

Hoe meer brieven, hoe meer effect, dus deel deze actie gerust!

Woont u niet in de gemeente Rheden of Rozendaal, kijk dan vanaf 10 november op de site van Amnesty  voor een schrijfactie bij u in de buurt.

We schrijven dit jaar voor: https://www.amnesty.nl/organiseren/voor-wie-we-schrijven